maintenance vs fixing

Seku gausybės mechanics-addicted benzingalvių instagramus/feisbuko profilius ir panašius daikčiukus, randu ten minčių kaip kolegos sprendžia tas pačias bėdas, kurias tenka spręsti ir man. Pasidžiaugiu kai gaunam panašius sprendimus, pasimokau kai kas nors padaro efektyviau.

Bet įdomi dalis: nieko technikoje nenusimanantiems  iš jų kartais ima atrodyti, kad “bet tai, bliamba, tie motociklai ir genda” (true story, girdėjau vasarą tokį liapsusą).

Ir būtent apie tai ir noriu šiek tiek plačiau parašyti – nes man beprotiškai įdomus pats fenomenas: kaip šiuolaikiniame pasaulyje, kuriame aplink vien tik technika turėtų jaustis absoliučiai techniškai neišprusęs žmogus. Na, toks kuriam guolių keitimas yra remontas. Nes priešingoje pusėje yra eilinis benzingalvis, kuris jaučia labai aiškų skirtumą tarp remonto ir priežiūros (maintenance) ir niekada gyvenime nepagalvotų, kad guolių arba tepalų keitimą galima būtų pavadinti remontu. Šiek tiek išmuša saugiklius, tiesą pasakius, net mintis apie tokį distinkcijos neturėjimą.

Juk tokio dalyko nesuvokimas reiškia, kad tokie žmonės prižiūri savo techniką tada kada liepia servicebook’as, o ne tada kada reikia. O tai iš esmės reikškia, kad blogu atveju jie važinėja kaip granatos ištrauktais žiedeliais. Bet kada tokiems gali nukristi ratai ar vairas, nes jie nė nesupranta, kad šis priekinės pakabos laisvumas ir būtent tas garsas ‘tik – tik” kaip tik tai ir signalizuoja. Nes juk, sutikite, nors gamyklos numatytas service-timeing’as yra beprotiškai dažnas, bet jis vis tiek dengia tik standartinį panaudojimo atvejį.

Tiesą pasakius, žinau vieną kitą net ir besididžiuojantį tuo, kad nieko neišmano technikoje. Bet lygiai taip pat žinau ir vieną kitą balsavusį už Puteikį, o jausmus abi šios rūšys kelia panašius.

Leave a Reply

Your email address will not be published.